Czytaj więcej
w przypadku salonów fryzjerskich i innych usług branży beauty mamy sensacyjną ewidentną sprzeczność rozporządzenia z treścią ustawy, czyniące zakaz prowadzenia działalności nieskutecznym.
DLACZEGO TAK JEST?
Bo Sądy już wielokrotnie powiedziały, że całkowity zakaz działalności wymaga zmiany konstytucji – nie można go wprowadzić nawet ustawą. Wolność prowadzenia działalności gospodarczej jest gwarantowana w konstytucji.
Mając na uwadze wykładnię sądów, nowelizując ustawę o zapobieganiu epidemii 2 grudnia 2020 dodano z błędami numerowania (czyniący wątpliwość jego obowiązywania) słynny punkt 46b. Co tam jest napisane (wymienię tylko punkty istotne dla sprawy) :
Art. 46b. W rozporządzeniu, o którym mowa w art. 46a, można ustanowić:
1) ograniczenia, obowiązki i nakazy, o których mowa w art. 46 ust. 4;
2) czasowe ograniczenie określonych zakresów działalności przedsiębiorców;
8) czasowe ograniczenie korzystania z lokali lub terenów oraz obowiązek ich zabezpieczenia;
13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego nakazu.
Między ograniczeniem a zakazaniem jest GIGANTYCZNA PRZEPAŚĆ PRAWNA.
Jak wspominałem wyżej – zakazanie wolności wykonywania działalności gospodarczej wymaga zmiany konstytucji a ograniczenie może być teoretycznie (bo też jest niekonstytucyjne na tym poziomie ogólności) wprowadzone w rozporządzeniu na podstawie ustawy.
źródło – https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20082341570/U/D20081570Lj.pdf
Tymczasem wbrew temu co w pkt. 2 , w rozporządzeniu z dnia 25 marca 2021, przywołując uprawnienia rządu wynikające z w/w art. 46b, ZAKAZNO a nie ograniczono działalności fryzjerów, co jednoznacznie oznacza, że ROZPORZĄDZENIE RZĄD WYDAŁ BEZ PODSTAWY PRAWNEJ.
ust. 22 otrzymuje brzmienie:
„22. Do dnia 9 kwietnia 2021 r. ustanawia się zakaz prowadzenia przez przedsiębiorców w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców oraz przez inne podmioty działalności związanej z:
1) fryzjerstwem i pozostałymi zabiegami kosmetycznymi (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 96.02.Z);
2) działalnością salonów tatuażu i piercingu (ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasie 96.09.Z).”,
PODSUMOWUJĄC
Fryzjerzy nie muszą robić nic. Żadnych specjalnych konstrukcji prawnych. Mogą swobodnie działać legalnie, bo rząd nie miał uprawnień wynikających nawet z ustawy, nie wspominając o konstytucji, do tego, aby zakazać całkowicie działalność na drodze rozporządzenia.POLICJA I SANEPID próbujące egzekwować obowiązek zamknięcia lokalu wynikający jedynie z konferencji prasowej
BĘDĄ POPEŁNIAĆ PRZESTĘPSTWA.
Policjanci za przestępstwa ryzykują utratę świadczeń emerytalnych.
Czytaj więcej
Prawo nie działa wstecz. Branża Beauty nie została objęta PFR2, w którego regulaminie w oparciu o zmiany ustawy z 2 grudnia pojawiły się zapisy o możliwości rozwiązania umowy.
PAMIĘTAJ :
Przyznanie pomocy finansowej w ramach programu przeciwdziałania skutkom pandemii Covid-19 opiera się na umowie cywilnoprawnej ze wszystkimi tego konsekwencjami w zakresie możliwości rozwiązania takiej umowy i domagania się zwrotu pobranych świadczeń. Organ administracji rządowej na podstawie takiej umowy nie posiada kompetencji samodzielnego rozstrzygania spornych kwestii, a tym bardziej windykacji spornych należności. W każdym przypadku o podstawie rozwiązania umowy i obowiązku zwrotu dofinansowania będzie decydował niezależny sąd.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ PFR PODLEGA OCENIE SĄDU
ODEBRANIE ŚWIADCZEŃ NIE JEST MOŻLIWE BEZ WYROKU SĄDU PO 2-3 LATACH PROCESU
Administracja rządowa w przekazie informacyjnym zdaje się przekonywać o możliwości „cofnięcia” czy „odebrania” przyznanej pomocy finansowej na podstawie aktu władczego, np. decyzji. Rzecz w tym, iż w stosunkach cywilnoprawnych taki mechanizm nie funkcjonuje. Termin „decyzja”, którym posługują się przepisy regulujące zasady przyznawania wsparcia finansowego w ramach tzw. tarczy antycovidowej, odnosi się do wewnętrznych decyzji (opinii, rozstrzygnięć, ustaleń) właściwego funduszu. Decyzja w tym znaczeniu nie powinna być nawet mylona z decyzją administracyjną, która w tym przypadku nie ma zastosowania. Decyzje administracyjne, podobnie jak mandaty wykroczeniowe, które w ostatnim czasie stały się fundamentem „programu informacyjnego” rządu, mogą dotyczyć jedynie ściśle określonych kwestii, jak np. nieprzestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych, przeciwpożarowych, pracowniczych itp. Decyzja administracyjna nie będzie jednak „narzędziem” właściwym do rozstrzygania o zwrocie pomocy finansowej udzielonej na podstawie umowy.</div
JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU WIZYTY SANEPIDU LUB POLICJI ?
Czytaj więcej
Taki plakat przeczyta także policja i Sanepid i będą wiedzieli, że ty znasz swoje prawa i rozumiesz hierarchię aktów prawnych w Polsce.
Pobierz do druku w PDF poniższy plakat
W przypadku sporządzenia przez Sanepid protokołu kontroli wpisz w dziale „UWAGI STRONY DO PROTOKOŁU” następującą informację :
W niniejszej sprawie wszelką korespondencję proszę kierować do pełnomocnika Pawła Tanajno 02-640 ul. J.P. Woronicza 78 m 195. Wszystkie prawa do działania w sprawie przekazałam/łem pełnomocnikowi i nie mam prawa ani obowiązku odbierać żadnych doręczeń w związku z tą sprawą – takie są warunki reprezentacji wynikające z KPA.
Wbrew zapisom w protokole, prowadzę działalność wyłącznie zgodnie z prawem a rozporządzenie zakazujące działalności nie jest zgodna z delegacją uprawnień dla rządu wynikającą z art. 46b ustawy o zwalczaniu epidemii. Rząd może jedynie ograniczyć wykonywanie działalności gospodarczej a nie jej zakazać.
UWAGA UWAGA Oprócz protokołu kontroli z w/w adnotacją
POD ŻADNYM POZOREM NIE ODBIERASZ W LOKALU ŻADNYCH WIĘCEJ DOKUMENTÓW CHOĆBY STAŁO CI NAD GŁOWĄ 1000 ZOMOwców, milion policjantów z wydziału kryminalnego, antyterroryści, spadochroniarze, czołgi A NAWET SAM DIABEŁ.
Piszemy nieco przesadnie, ale chcemy cię przygotować na grę psychologiczną, jaką prowadzi policja, aby zastraszyć i zmusić do odebrania decyzji lub innych dokumentów, jakie wystawią po sporządzeniu protokołu.
KONSEKWENTIE MÓWISZ: „Proszę kontaktować się z pełnomocnikiem” – i powtarzasz to jak zdrowaśki w różańcu – cały czas to samo.
NAWET JAK BĘDĄ CI ODCZYTYWAĆ PROTOKÓŁ, RZUCAĆ NA STÓŁ, PRÓBOWAĆ WRĘCZAĆ PRACOWNIKOM – TY POWTARZASZ „Proszę kontaktować się z pełnomocnikiem”. I tak w kółko aż do znudzenia.
JAK PRESJA BĘDZIE NIE DO ZNIESIENIA, BĘDZIE CIĘ TO PRZERASTAĆ TO PO PODPISANIU PROTOKOŁU OPUSZCZASZ LOKAL. Nie ma żadnych przepisów nakazujących ci pozostanie w nim, po zakończonej kontroli.(kontrola kończy się po podpisaniu protokołu kontroli, dalsze czynności to już postępowania i nie musisz w trakcie postępowania być obecna. Urząd może wysyłać pocztą.)
UWAGA UWAGA CAŁE ZAJŚCIE NAGRYWASZ I PUBLIKUJESZ.
Zgodnie z wyrokiem TSUE wizerunek funkcjonariuszy nie jest objęty ochroną i można nagrywać i publikować. Czy masz prawo odmówić przyjęcia, jeśli wskażesz pełnomocnika? I co może zrobić Sanepid? TAK
Przeczytaj klikając tutaj krótką analizę przepisów. Możesz do niej wrócić w trakcie kontroliJeśli po kontroli SANEPID dalej uprze się, że chce prowadzić postępowanie?
Skontaktuj się z Pawłem Tanajno na dane podane w umowie i przeczytaj informacje, jakie znajdziesz pod tym linkiem. Kilkaj tu.
Czytaj więcej
B. ZGODNIE PRAKTYKĄ W OPARCIU O NASZE DOŚWIADCZENIA Z 3 MIESIĘCY AKCJI #OTWIERAMY
A – zgodnie z prawem kontrole zakładów fryzjerskich powinny być tylko wcześniej zapowiedziane. Nie ma bezpośredniego przepisu pozwalającego inną kontrolę.
Czytaj więcej
B. ZGODNIE PRAKTYKĄ W OPARCIU O NASZE DOŚWIADCZENIA Z 3 MIESIĘCY AKCJI #OTWIERAMY
A – Klienci niczym nie ryzykują bo ich nie dotyczą żadne obostrzenie. Nie ma żadnych regulacji co do zachowania obywateli w lokalach prywatnych.
Czytaj więcej
CZYLI
Jeśli do końca lockdownu, do czerwca, nie będzie prawomocnej decyzji to nie trzeba chodzić ani do sądów, ani wydawać kasy na prawnika a decyzja i kara staną się nieważne z mocy prawa.
JAK TO ZROBIĆ ?
Przez obstrukcję postępowania.CO TO OZNACZA ?
1. W protokole kontroli wpisujesz w rubryce adnotacje kontrolowanego adres do doręczeń i pełnomocnika.
Może być to ktokolwiek nawet Paweł Tanajno.
Dzięki temu Sanepid musi kierować sprawy na ten wskazany adres i nie może ich doręczać tobie w lokalu.
Jeśli będzie próbował możesz legalnie i bez konsekwencji odmówić.
2. Wskazany adres musi spełniać następujące warunki :
– nikt nie może tam odbierać listów od listonosza ani od nikogo innego, tylko awizacje
– musisz zaglądać tam do skrzynki co 13 dni a najlepiej mieć jeszcze układ z punktem pocztowym jakby listonosz nawalał z awizacjami.
3. Jeśli dostajesz awizo idziesz do punktu pocztowego i sprawdzasz czy to list z Sanepidu.
Jeśli tak – NIE ODBIERASZ, ALE
13 dnia, czyli dzień przed upływem terminu odbioru wskazanego na awizo
jedziesz do SANEPIDU a jeśli jest zamknięty nadajesz pocztą
PISMO z informacją o zmianie adresu do doręczeń.
Dzięki temu Pismo wcześniejsze jest źle zaadresowane przez Sanepid i muszą wysłać na nowy adres.Jedno kółko takiej procedury :-
czyli Sanepid – poczta- awizacja- kancelaria sanepidu – nowe pismo
trwa przeciętnie 20 dni.
Wystarczą 4 takie kółka i mamy czerwiec.
W czerwcu możesz odebrać pismo z Sanepidu i odpisać im, że decyzja jest z mocy prawa nieważna, bo restrykcje Covidowe zostały zniesione i oni są zobowiązani z urzędu uchylić decyzję.
PO SPRAWIE
Czytaj więcej
Czytaj więcej
Policja i Sanepid wycofują się z nielegalnych działań wobec aktywnie wspierającej się społeczności.
Zachęcamy abyś skontaktował się z regionalnym przedstawicielem. Dołączył do grup lokalnych grup strajku przedsiębiorców.
KLIKNIJ TUTAJ ABY ZOBACZYĆ LISTĘ KONTAKTOWĄ